Segmentele activitatilor de marketing
Succesul afacerii depinde de realizarea unui produs care răspunde adecvat nevoilor utilizatorilor și are un cost mai mic. Toate acestea sunt încă valabile și în marketingul clasic, iar pe internet este şi mai important. Pentru a obține informații despre nevoile utilizatorilor și apoi pentru a vă prezenta la timp produsul, se folosesc metode verificate de marketing digital. Va prezentam in continuare cateva modalitati de realizarea pentru marketing online .
SEO sau Optimizare Pentru Motoarele De Cautare
Search Engine Optimization (SEO) se referă la activitățile care au loc atat pe site dar si in afara site-ului , astfel încât să fie cât mai ușor de găsit în căutările pe internet. Când căutați ceva folosind Google (sau un alt motor de căutare), veți obține rezultate în funcție de cuvintele pe care le-ați introdus in casuta de cautare . Dacă site-ul dvs. este bine optimizat pentru cuvintele dorite, va apărea în partea de top a căutării.
Ca să vă poziționați cu succes în căutări, trebuie să căutaţi cuvintele-cheie care definesc cel mai bine afacerea dvs. Dar țineţi cont de faptul că, în cazul anumitor cuvinte cheie, concurența este pur și simplu prea mare.
Este mult mai greu să vă clasificaţi pentru „tenişi”, decât de exemplu pentru „pantofi sport pentru copii din Bucuresti ”. Optimizându-vă bine conținutul pentru cuvintele cheie selectate, vă veți prezenta exact publicului care vă interesează cel mai mult. Există numeroase metode de optimizare eficientă a site-ului, dar mai multe despre SEO și modalităţile de dezvoltare a unei cariere de succes veţi afla in site-ul nostru pentru agentie SEO .
Marketing prin e-mail
Marketingul prin e-mail rămâne în continuare o modalitate extrem de eficientă de contactare a clienților. Pe scurt, este vorba în primul rând de e-mailuri promoționale care au ca obiectiv principal acela de a contacta clienții potențiali și de a le transmite mesaje de marketing. În felul acesta, ne adresăm clienților potențiali, dar și utilizatorilor vechi cărora dorim să le facem cunoscute noi oportunități de afaceri.
Tipurile cele mai comune de e-mailuri sunt:
- Apel de abonare la newsletter;
- Promoții sezoniere;
- Grija față de clienți (reduceri oferite de zile de naștere, promoții speciale în cadrul programului loyalty…);
- Un e-mail de mulţumire după cumpărare.
Însă, cum mulţi abuzează de acest tip de promovare, clienții de e-mail, cum ar fi Gmail sau Hotmail, au dezvoltat filtre care blochează e-mailurile pe care le consideră inutile sau frauduloase (spam). De aceea, este important ca această activitate să fie abordată cu mare grijă pentru ca să nu riscați ca e-mailul să ajungă literalmente în coșul de gunoi (virtual). Aflați de ce marketingul prin e-mail este încă extrem de important pentru dezvoltarea afacerii.
PPC sau Pay Per Click
Pay Per Click (PPC) se referă la publicitatea digitală care se plăteşte pe clic, adică pe fiecare acțiune a utilizatorului. De exemplu, clic pe un post, link sau banner sponsorizat pe care l-aţi plătit. Practic asta înseamnă că puteți cumpăra vizite pe site-ul dvs. sau like-uri pe rețele sociale, cum ar fi Facebook, Instagram sau Twitter. Pentru aceste activități cel mai des se folosesc instrumentele Google Ads sau Facebook Ads.
Avantajul campaniei PPC este că aduce rezultate imediate datorită posibilității de a targeta precis publicul. În felul acesta, puteți alege cine va vedea anunțul dvs. pîn funcție de sex, vârstă, locație, ocupație, limbă etc.
Deşi acest tip de campanie online este eficient, poate fi foarte costisitor. Acest lucru este în special adevărat în cazurile în care publicul nu a fost ales bine, așa că publicitatea nu dă rezultatele dorite, iar bugetul se cheltuiește oricum. Aflați ce este PPC și cum puteți obține rezultate fantastice folosindu-vă corect cunoștințele și competențele.
Marketingul afiliat
Este vorba de o strategie de afaceri care constă în distribuirea de linkuri spre produse sau servicii de pe alte site-uri. Acele linkuri funcționează practic ca niște re-vânzători, percepându-se un procent pentru fiecare vânzare sau acțiune definită care s-a efectuat în urma lor. În practică, un site își folosește popularitatea pentru a vinde produsele altcuiva sau pentru a promova servicii pentru un anumit procent.
Imaginați-vă un site popular de jocuri video care, în povestea jocului, oferă și opțiunea de a-l cumpăra clicând pe un link. Acel site va primi comision doar dacă vizitatorul cumpără produsul (sau face o altă activitate dorită).
Acest mod de a câștiga este excelent pentru site-urile care înregistrează multe vizite și au publicul de care aveți nevoie dvs. Desigur, această activitate nu este rentabilă dacă site-ul nu este foarte vizitat, deoarece nu vă va cumpăra nimeni produsul. Aflați cu ce se ocupă marketingul afiliat și cum puteți obține câştiguri excelente.
SEM
Scopul principal al lui Search Engine Marketing (SEM) este să plaseze site-ul pe o poziție cât mai bună în cadrul căutării. Pentru a realiza acest lucru, se folosesc metodele SEO și PPC. Acest lucru se face prin optimizarea site-ului pentru cuvintele cheie și prin investirea în publicitatea pay per clic.
SEM reprezintă legătura dintre strategiile PPC și SEO combinându-le pentru a obţine un efect maxim. SEM se folosește pentru a obține cel mai bun efect prin cele mai bune practici și printr-o combinație de căutări organice și plătite.
Marketingul prin conținut
Conținutul este extrem de important pentru atragerea potențialilor clienți. Identificarea temelor de interes pentru potențialii dvs. clienți și plasarea materialelor multimedia de calitate este adesea mult mai eficientă decât orice metodă de marketing clasic.
Imaginați-vă că vindeți tigăi din ceramică. În loc să vă faceți publicitate doar cu bannere, veți obține un efect excelent dacă scrieți texte și înregistrați videoclipuri cu sfaturi pentru gătit. Acolo veți explica „printre altele“ că la un gătit de calitate contribuie și vasele – mai precis, exact tigaia pe care o vindeţi!
Ideea este că în ambele cazuri accentul se pune pe un conținut interesant, dar în acest caz, accentul se pune pe atragerea publicului folosind diverse canale de comunicare. Astfel, pentru această strategie de marketing se folosesc bloguri, rețele sociale, e-cărți, materiale video, seminare web…
Conținutul este esențial pentru campaniile online, deoarece consumatorii nu vor să-și consume timpul cu conținuturi care nu îi interesează sau îi plictisesc. Un conținut interesant va atrage atenția potențialilor clienți în timp ce navighează pe internet. Este vorba despre o parte inevitabilă a marketingului care oferă un material ce reține atenția utilizatorului, fără de care nu se poate obține un succes mai mare.
Social media marketing
Marketingul prin social media utilizează rețelele sociale pentru a promova brandul și a comunica cu consumatorii. Activitățile de promovare pe rețelele sociale se concentrează pe cele mai populare platforme, cum ar fi Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Snapchat, Pinterest și altele. Fiecare rețea socială are o audiență diferită, așa că activitățile promoționale variază.
În felul acesta, brandul se apropie de utilizatori prin prezentarea de produse și idei prin diverse forme de activități. În acest scop, se folosesc şi personalități celebre care își influențează fanii sau chiar opinia publică și, din această cauză, acești oameni se mai numesc şi influenceri.
Acestea sunt personalităţi mai mult sau mai puțin cunoscute urmate de un public loial. Influencerii, prin atitudinea lor, influenţează un număr mare de adepți, uneori şi milioane, aşa că promovarea produselor în colaborare cu ei este una dintre cele mai populare strategii de azi.
In final….
Este foarte important ca obiectivul stabilit să fie realist, ca să nu cheltuiți banii de pomană. Este ușor să stabiliţi ţeluri/targets care să sune fantastic, însă în marketing nu e bine să şovăim. Fiţi realist în așteptări, exploraţi bine piața, stabiliți care este grupul țintă și şansele sunt mari ca rezultatele să vă depășească așteptările. Oricare ar fi obiectivul campaniei, este important să-i analizaţi rezultatele pentru a îmbunătăți lucrurile pozitive și a le evita pe cele negative care pot aduce dezamagiri .
Există multe strategii de marketing digital, aşa că uneori este foarte greu să decideți pe care să o adoptați. Ca să alegeți abordarea corectă, trebuie să știți ce doriți să realizați prin campania pe care o faceţi. Este vorba de o creștere a vizitelor site-ului, de obținerea de contacte noi pentru lista de e-mailuri, de creșterea vânzărilor…
Campania dvs. va avea succes doar dacă aveți un obiectiv clar. Când vă concentrați asupra unui anumit obiectiv, veţi direcţiona mai ușor propriile resurse spre soluționarea cu succes a acestei provocări.